mandag den 7. oktober 2013

Sgavilæsåsgriu?

På Søgårdsskolen i Gentofte blev der i lørdags afholdt en temadag med fokus på hvordan smart brug af it kan hjælpe elever med særlige behov - i forhold til at udvikle deres skriftsproglige- og kommunikative kompetencer. 
Jeg har nedenunder indsat link til programmet så I har mulighed for at se dagens indhold.


Temadagen er en del af et fagligt forløb der startede sidste skoleår, hvor alle elever og lærere på skolen fik iPads. Der blev i lighed med denne temadag afholdt temadag med overskriften iPads og læring. 
Jeg har, i samarbejde med skolens læsevejleder, haft ansvaret for dagens faglige indhold - og har især fokuseret på muligheden for at opnå ny viden og inspiration, mulighed for hands-on med faglig fælles refleksion samt mulighed for at få lidt perspektiv på og lidt at tænke over på turen hjem fra dagen :O)
Som I kan se af programmet har jeg allerede haft stor glæde af mit studie :o) - da en del af oplægsholderne denne dag er fra MIL - Pernille (som jeg lærte at kende under mit andet valgmodul - og som er en fremragende formidler), Michael (som jeg lærte at kende under mit første valgmodul og som iøvrigt også har en master i læring og læreprocesser - ligeledes en fremragende formilder) og sidst men ikke mindst så var vi så heldige at Hanne Voldborg og Henrik Grum havde tid og lyst til at komme og sætte dagen og temaet i perspektiv. 
Så jeg har haft en meget direkte transfer fra min uddannelse til min praksis :O) 

Jeg prøvede at filme lidt på dagen og vil forsøge at uploade en lille videobid fra Carol Allens oplæg (dagens keynote speaker) omkring hvorfor det er helt essentielt at vi i vores praksis som undervisere bruger de sociale medier :o) 
Så glæd jer lige til det ;o) - hvis jeg altså lige kan finde ud af at oploade video - det bliver spændende :o)

1 kommentar:

  1. Tusind Tak, Anne-Christine. Det var en super god dag og meget engagerede medarbejdere.
    Jeg var jo så heldig at få lov til at høre Carol Allen endnu en gang i samme uge. Jeg hørte hende også om torsdagen. Her henvendte hun sig lidt bredere, men stadigvæk med samme overordnede fokus. Hun er en fantastisk oplægsholder.
    Ja, jeg blev bekræftet i, at det er som du også siger, meget essentielt at vi i vores praksis som undervisere bruger de social medier.
    Det lagde sig jo rigtig tæt op af den diskussion der også var i gruppe 4 i opgave 1.1 om det skulle være tilladt at bruge facebook i arbejdstiden - det var jo nærmest et must for Carol Allen.
    I min næste blog vil jeg gerne uddybe Carol Allens oplæg, da hun ikke kun talte om de social medier, men også om brugen af teknologi til at opnå bedre læring hos den enkelte elev. Det var helt fantastisk.

    SvarSlet